בונים על בת ים: 800 דירות חדשות במסגרת פינוי בינוי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב, בראשות דלית זילבר, החליטה להפקיד תוכנית במסגרת התחדשות עירונית בבת ים הכוללת 795 יחידות דיור, מתוכן 20% עבור דירות קטנות של עד 75 מ"ר.

התוכנית ממוקמת בשכונת רמת הנשיא בדרום מזרח העיר ומתפרסת על פני 31 דונם בין הרחובות הרב מימון מדרום, כ"ט בנובמבר מצפון ודליה במזרח. במסגרת התוכנית ייבנו שמונה מבני מגורים, במקום 13 הבניינים הקיימים כיום, הכוללים 170 יחידות דיור. בחלקו המערבי של המתחם יוקמו שלושה מגדלים בני 35 קומות, לאורך הפארק הקיים ועוד חמישה בניינים בני 16 קומות, לאורך הרחובות כ"ט בנובמבר והרב מימון. כמו כן, בקומות הקרקע של מבני המגורים יתאפשרו שימושים ציבוריים בהיקף של 600 מ"ר.

 

במרכז התוכנית, אישרה הוועדה הקמת מתחם ציבורי פתוח בשטח של דונם וחצי. בנוסף כדי ליצור סביבת מגורים ירוקה עבור כלל התושבים, קבעה הוועדה כי 15% משטח התוכנית צריכים להיות פנויים מבנייה כלשהי, וזאת לצורך חלחול של מי גשם וצמיחה של עצים במתחם. 

 

הדמיית הפרויקט. (הדמייה: משרד ישר אדריכלים)

 

הוועדה שמה דגש גם על ההיבט התחבורתי. התוכנית נמצאת בסמוך לציר תחבורה ציבורית שעתיד לעבור ברחובות כ"ט בנובמבר ואלי כהן. כמו כן מתוכנן מסלול אופניים במסגרת תכנית 'אופנידן' שעתיד לעבור בשטח הציבורי הגובל בתוכנית ממערב. בנוסף מתוכננים באזור פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית בהיקפים נרחבים.

 

תוכנית זו מצטרפת לשורה של תכניות התחדשות עירונית בבת ים במסגרת פינוי בינוי, שמטרתן לחדש את פני העיר, להגדיל את כמות יחידות הדיור וליצור סביבת מגורים איכותית.

 

התוכנית הוגשה ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים בשיתוף שפיר מגורים ובניין בע"מ, ונערכה ע"י אדריכל אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים.

 

הפרויקט עתיד לשנות את פני האזור. (הדמייה: משרד ישר אדריכלים)